مدت زمان شارژ باتری و استفاده در برندهای مختلف سمعک شارژی

در جدول زیر به بررسی برندهای مختلف سمعک شارژی و مدت زمان حدودی شارژ باتری و استفاده از سمعک ارائه می گردد.

برند مدل سمعک مدت زمان شارژ باتری مدت زمان استفاده
ریساند LiNX Quattro 3 ساعت 30 ساعت
ریساند One 3 ساعت 30 ساعت
بلتون Amaze 3 ساعت 30 ساعت
بلتون Imagine 3 ساعت 30 ساعت
فوناک Marvel 3 ساعت 24 ساعت
فوناک Paradise 3 ساعت 18 ساعت
اتیکن More 3 ساعت 24 ساعت
اتیکن Opn S 3 ساعت 24 ساعت
استارکی Livio AI, Livio, and Muse iQ 3 ساعت 24 ساعت
ویدکس Moment 4 ساعت 20 ساعت
زیمنس(سیگنیا) Pure Charge&Go X 3-4 ساعت 21 ساعت
زیمنس(سیگنیا) Styletto X 4 ساعت 19 ساعت

 


مقاله مرتبط : مشاوره خرید سمعک


عوامل زیادی وجود دارد که هنگام بررسی ساعات کار باتری سمعک شارژی منتشر شده توسط تولیدکنندگان سمعک باید به خاطر بسپارید. برخی از عواملی که منجر به کاهش زمان کار سمعک خواهند شد عبارتند از:
*جریان بی سیم: اگر صدای بی سیم را به سمعک پخش میکنید، این زمان عملکرد سمعک شما را کاهش می دهد. این شامل پخش صوتی بلوتوث است ، همچنین شامل استفاده از لوازم جانبی بی سیم ، مانند کنترل از راه دور نیز می شود.
*قدرت بلندگوی سمعک: هنگامی که متخصص شنوایی شناس، سمعک های شما را تنظیم می کند، ممکن است لازم باشد که بسته به شدت کم شنوایی شما یک بلندگو با قدرت بالاتر را انتخاب کنید. بلندگوهای با قدرت بالاتر انرژی بیشتری مصرف می کنند و عمر باتری را کاهش می دهند.
*شدت کاهش شنوایی: اگر متخصص شنوایی شناس شما مجبور است برای برآوردن نیازهای شما میزان صدا را بیشتر کند، با این کار از باتری بیشتری استفاده می شود.
*سن باتری: بعد از یک یا دو سال، باتری شما همان شارژ روز اول را نخواهد داشت. این ماهیت باتری های لیتیوم -یون است و شما باید انتظار داشته باشید که باتری های خود را بعد از چند سال تعویض کنید.
*محیط صوتی استفاده از سمعک: اگر زمان زیادی را در محیط های پر سر و صدا می گذرانید ، سمعک های شما برای تهیه صدای تمیزتر باید پردازش صدای سنگین تری را انجام دهند ، و این باتری را سریعتر از پردازش کم و سبک در محیط های ساکت تر مصرف می کند.

سوال مهم دیگری که ممکن است داشته باشید این است که “باتری ها قبل از نیاز به تعویض چه مدت دوام می آورند؟” این یک سوال عالی است و پاسخ این است که به تولید کننده سمعک بستگی دارد. همانطور که در بالا ذکر شد ، تمام باتری ها با گذشت زمان توانایی شارژ شدن خود را از دست می دهند، و بنابراین واقعاً به نیاز شما (از نظر ساعت استفاده روزانه) و میزان خرابی باتری های خاصی که استفاده می کنید بستگی دارد. تولیدکنندگان سمعک معمولاً عمر مورد انتظار باتری را چندین سال ذکر می کنند ، اما در نظر بگیرید که بسته به عوامل بالا عمر باتری ها ممکن است برای شخص شما طولانی تر یا کوتاهتر باشند.


مقاله مرتبط : هر آنچه باید درباره باتری سمعک بدانید.


برندهای مختلف سمعک شارژی کدامند؟

هر شرکت تولید کننده سمعک، ویژگی های منحصر بفردی در تکنولوژی سمعک های شارژی خود ارائه می کند که مورد توجه مصرف کنندگان با نیازها و سلیقه های مختلف قرار می گیرد.
*سمعک شارژی فوناک مدل Audéo B اولین سمعکی است که از باتری قابل شارژ لیتیوم-یون استفاده کرده است. از آن زمان به بعد، فوناک خط تولید سمعک های شارژی خود را به بیشتر خانواده های سمعک پشت گوشی گسترش داده است و همه از فناوری لیتیوم-یون استفاده می کنند. سمعک شارژی مدل Audéo Paradise ، گل سرسبد فعلی خط تولید گسترده فوناک است. این مدل، سمعک “ساخته شده برای همه” توسط فوناک است که جریان بی سیم تمام وسایل صوتی را به صورت استریو هم از تلفن همراه اپل و هم اندروید، و هم تعداد بیشماری دستگاه بلوتوث به هر دو گوش ارائه می دهد. فوناک همچنین برای پلتفرم قبلی رده های تکنولوژی Marvel و Belong نیز سمعک های شارژی را معرفی کرد از جمله مدل های سمعک Audéo M R و RT ، Audéo B R، Bolero B PR و Naída B-R.

سمعک شارژی

*سمعک شارژی زیمنس یا سیگنیا دارای دو خانواده Charge & Go Nx و Styletto X می باشد. زیمنس طیف گسترده ای از سمعک های شارژی را با استفاده از باتری های لیتیوم -یون ارائه می دهد. مدل های Charge & Go Nx شارژ یک شبه را فراهم می کنند و سمعک های Styletto X دارای یک شارژر قابل حمل Qi برای استفاده در هنگام مسافرت هستند. شارژر قابل حمل Qi ، سه بار شارژ کامل به یک جفت سمعک می دهد ، به این معنی که استفاده کنندگان بدون نیاز به اتصال به برق چهار روز کامل از سمعک استفاده می کنند.

سمعک شارژی

*سمعک شارژی اتیکن با باتری قابل شارژ لیتیوم-یون در مدل miniRITE R (پشت گوشی رسیور داخل کانال) در خانواده More و Opn S برای بزرگسالان و خانواده Opn Play برای کودکان موجود می باشند. اتیکن همچنین در مدل Opn ، سیستم اختیاری باتری سیلور-زینک و قابل تعویض با باتری یکبار مصرف را ارائه کرده است.

سمعک شارژی

*سمعک شارژی ریساند، One نام دارد که جدیدترین سمعک شارژی این شرکت است. در سمعک One ، با هربار شارژ، سمعک بیشتر از یک روز کار می کند. ریساند ادعا می کند که بسته به “ویژگی های فعال ، استفاده از لوازم جانبی بی سیم ، کاهش شنوایی ، سن دستگاه و محیط صوتی” ، سمعک One تا 30 ساعت استفاده دوام می آورد.

* سمعک شارژی بلتون مدل Imagine گل سرسبد خانواده سمعک از بلتون است. بلتون شرکت خواهر ریساند است. مدل Imagine 63 DRWC با شارژ کامل یک شبه تا 30 ساعت دوام خواهد آورد. و برای افزایش شارژ بیشتر، با 30 دقیقه شارژ، هشت ساعت دیگر از سمعک استفاده می کنید.

سمعک شارژی

 


مقاله مرتبط : قیمت سمعک


* سمعک های شارژی ویدکس از سیستم شارژی ZPower استفاده می کنند ، به این معنی که این سمعک ها در صورت نیاز می توانند با باتری های سمعک یکبار مصرف استاندارد کار کنند. اگر صاحب سمعک، فراموش کرده سمعک خود را از شب قبل شارژ کند، یک پشتیبان مناسب به کاربر می دهد. مواد باتری سیلور-زینک غیر قابل اشتعال ، غیر سمی و 100 درصد قابل بازیافت است. این ویژگی به کاربر یا متخصص شنوایی شناس شما این اجازه را می دهد تا از هر دو نوع باتری استفاده کند و اگر دستگاه کار نکند ، عیب یابی آن آسان تر است. طبق گفته ویدکس ، سمعک MOMENT mRIC کوچکترین سمعک ریک شارژی لیتیوم-یون در بازار است. mRIC نشان دهنده اولین اقدام ویدکس در فناوری لیتیوم-یون است. پیش از این ویدکس با ZPower شریکی کار می کرد تا راه حل های باتری قابل شارژ سیلور-زینک را تأمین کند ، اما با تبدیل شدن لیتیوم-یون به یك راه حل قابل شارژ واقعی ، همه تولیدكنندگان سمعك در حال توسعه راه حل های لیتیوم-یون هستند.

سمعک شارژی

*سمعک شارژی استارکی در مدل های Livio AI و Livio از باتری های لیتیوم-یون استفاده می کنند. شارژر استارکی همه ویژگی ها را در یک شارژر فراهم کرده است تا بتواند یک شارژ قابل حمل بدون اتصال به دیوار باشد. استارکی همچنین یک شارژر اختیاری در اندازه جیبی به نامgrab-and-go را ارائه می دهد. سمعک های قدیمی استارکی به نام Muse با سیستم اختیاری شارژ سیلور-زینک از سیستم ZPower ارائه می شوند.

سمعک شارژی

* سمعک شارژی یونیترون، مدل Moxi می باشد و همه از سیستم باتری قابل شارژ ZPower سیلور-زینک استفاده می کنند. سمعک های Stride MR و Moxi Fit R ، بر اساس پلتفرم قبلی فناوری North یونیترون، نیز با سیستم ZPower کار می کنند.

سمعک شارژی

مقالات مرتبط 

راهنمای خرید سمعک اتیکن 

سمعک در کم شنوایی یک طرفه

خرید سمعک زیمنس 

مزایای استفاده از دو سمعک

دریافت مشاوره رایگان شنوایی سنجی