حفاظت از سمعک در کودکان

وقتی کودکان آنقدر فعال هستند که ممکن است سمعک خود را گم کنند و آنقدر بزرگ نشده اند که به آنها در خصوص نگهداری از سمعک های خود اعتماد کرد، می توان برای نگهداری و محافظت از سمعک ها ، از نگهدارنده سمعک استفاده کرد. نگهدارنده سمعک انواع مختلفی دارد که هر کدام مزایا و معایب خودش را دارد:

حلقه سمعک برای محافظت از سمعک کودکان :

این نگهدارنده بصورت یک حلقه بزرگی است که دور لاله گوش قرار می گیرد و دو حلقه کوچک به آن وصل است که این دو حلقه در اطراف سمعک قرار می گیرند. این حلقه از جنس پلاستیک ارتجاعی است که قابلیت جابجایی روس سمعک دارد و برای سمعک، کاشت حلزون و سمعک استخوانی( باها) قابل استفاده است. از مزایای حلقه سمعک این است که امکان حرکت سر در همه جهات را فراهم می کند و همچنین مانع آسیب سمعک یا بلعیدن سمعک توسط کودک می گردد. این حلقه ها لبه های تیزی که به لباس کودک بچسبد ندارد، ضد حساسیت است و به دلیل ویژگی قفل شدن، برداشتن سمعک توسط کودک را غیر ممکن می کند. این حلقه ها راحتی زیادی برای کودک فراهم می کنند و در رنگ ها و اندازه های مختلفی متناسب با مدل های مختلف سمعک وجود دارند. از معایب آن این است که گاهی نصب آن دشوار است و نیاز به درآوردن قالب سمعک از گوش و نصب حلقه نگهدارنده است.

 

محافظت کردن از سمعک کودکان

بند سمعک برای محافظت از سمعک کودکان :

در این نوع نگهدارنده، قلابی که به دور سمعک قرار می گیرد به یک بند متصل است. این بند یک گیره دارد و از پشت به لباس کودک وصل می شود. از مزایای آن این است که نصب آنها راحت است و هنگام برداشتن توسط والدین، کودک اذیت نمی شود. کم هزینه است و برای تمام مدل سمعک ها و کاشت ها قابل استفاده است. در برخی مدل ها برای حفظ جذابیت و علاقه مند کردن کودکان، گیره به شکل عروسک و حیوانات می باشد. از معایب آن این است که طول عمر بالایی ندارد و احتمال شکستگی دارد. همچنین گیره لبه های تیزی دارد که ممکن است به پوست کودک یا لباس او صدمه بزند. بند این نگهدارنده نیز انعطاف پذیری زیادی ندارد و دامنه حرکات سر را محدود می کند.

 


مقاله مرتبط » قیمت سمعک خوب


محافظت کردن از سمعک کودکان

هدبند های مخصوص محافظت از سمعک کودکان :

این نوع نگهدارنده شبیه هدبندهای پارچه ای و کشی مرسوم هستند با این تفاوت که در قسمت قرار گیری سمعک در پشت گوش یک شکاف برای خارج کردن سمعک دارند. برای سمعک های استخوانی (باها) و کاشت حلزون بسیار مفید هستند. همچنین در نوزادان که سمعک های بزرگ و سنگین از روی گوش کوچک آنها می افتد سودمند هستند. دارای تنوع مدل و رنگی زیادی هستند و برای کودکان بخصوص دختران جذاب هستند. تنها عیب آنها این است که هنگام خوابیدن از روی سر خارج می شوند و در جای خود قرار نمی گیرند.

 

هدبند محافظ سمعک کودکان

 

محصولات دیگری که برای محافظت از سمعک کودکان مناسب است :

استفاده از کلاه برای تشویق کودک به در نیاوردن سمعک از گوش می تواند مفید باشد. بهتر است از کلاهی استفاده شود که گوش را کاملا بپوشاند و بندهایی داشته باشد که در زیر چانه گره زده شوند. بهتر است از کلاه نازک استفاده کرد که کیفیت صدا را خیلی متأثر نکند. همچنین به عنوان یک استراتژی کوتاه مدت برای در نیاوردن سمعک توسط کودک، می توان سمعک را با چسب جراحی روی گوش چسباند. این شیوه برای نوزادان کوچک تر مفید است و نوزاد به دلیل ناراحتی که هنگام جدا کردن چسب تجربه می کند از برداشتن سمعک از روی گوش منصرف می شود. راه دیگر این است که یک نخ ماهیگیری را به دور قلاب گوش هر یک از سمعک ها گره زد و آن را با استفاده از یک سنجاق قفلی به پشت یقه لباس کودک وصل کرد.

 


مقاله مرتبط : کاشت ساقه مغز


جهت تهیه و خرید بند سمعک با ما تماس بگیرید.

021-47286 (داخلی 9)

 

 

دریافت مشاوره رایگان شنوایی سنجی