استفاده از دو سمعک

شنوایی شما امکان شناسایی و تشخیص منبع صدا و جهت آن را فراهم می سازد.

در واقع این گوش ها نیستند که شنیدن را ممکن می سازند، بلکه مغز، ایجاد کننده جنین توانمندی است. برای تفسیر صحیح اصوات شنیده شده، اطلاعات ورودی باید تا حد امکان دقیق باشد.

جهت یابی اصوات

فردی از سمت مقابل خیابان شما را صدا می زند و یا فردی به پنجره آشپزخانه ضربه می زند، اتومبیلی در حال بوق زدن است. در چنین شرایطی جهت یابی اصوات را چگونه انجام می دهید؟

حقیقت این است که اصوات به یک گوش شما سریع تر و بلندتر از گوش دیگر می رسند و مغز قادر است تا این اختلافات نامحسوس بین زمان و بلندی اصوات رسیده به دو گوش را دریافت و تحلیل کند.

به همین دلیل اگر شما در هر دو گوش خود دارای مشکل شنوایی هستید، بهتر است برای هر دو گوش خود سمعک تهیه نمائید، زیرا برخورداری از دو سمعک، امکان شناسایی مکان و منبع اصوات را آسان تر می کند.

آیا می دانید که دستگاه شنوایی انسان بسیار پیچیده است؟ درون گوش، سلول های حسی بسیار کوچکی وجود دارند که ارتعاشات صوتی را تبدیل به پالس های الکتریکی می نمایند. این سیگنال ها نیز به عصب شنوایی که دارای تقریبا 30000 فیبر عصبی است فرستاده می شوند.

مزایای استفاده از دو سمعک

مهمترین مزایای استفاده از دو سمعک به شرح زیر می باشد:

وضوح بیشتر اصوات گفتاری

بهبود درک گفتار در محیط پرسروصدا

بهبود توانایی مکان یابی و جهت یابی اصوات

افزلیش راحتی شنیداری

عکس العمل طبیعی تر

کیفیت بالاتر اصوات

افزایش اعتماد به نفس هنگام گفتگو

وضوح بیشتر اصوات گفتاری:

تحقیقات نشان می دهد که استفاده از دو سمعک، موجب تسهیل مکالمات و افزایش کیفیت گفتار در مقایسه با استفاده از یک سمعک می گردد.

همانند استفاده از عینک که برای هر دو چشم، باید برای هر دو گوش خود نیز از سمعک استفاده نمائید.

بهبود درک گفتار در محیط پرسروصدا:

در مکان های شلوغ مانند رستوران، به منظور تمرکز بیشتر روی اصوات گفتاری دیگران و کاهش اصوات مزاحم نیاز به دریافت اطلاعات از هر دو گوش خود دارید.

بهبود توانایی جهت یابی اصوات:

استفاده از دو سمعک به شما امکان می دهد تا با محیط پیرامون خود نزدیکی بیشتری احساس کنید. وقتی دوستان یا خویشاوندان شما سعی می کنند با صدا کردن شما توجهتان را جلب کنند، می دانید به کدام سمت باید برگردید یا هنگامی که تلفن همراهتان زنگ می زند، صدای آن را به راحتی شنیده و با سرعت بیشتری آن را می یابید.

افزایش راحتی شنیداری:

اگر قرار باشد یک گوش به جای هر دو گوش عمل کند، این امر بسیار خسته کننده و طاقت فرسا خواهد بود. تنها با استفاده از دو سمعک، می توانید تعادل شنوایی خود را بازگردانده و به راحتی به صداهای اطراف خود گوش فرا دهید زیرا دیگر نیازی به بلند کردن بیش از حد صداها نیست.

عکس العمل طبیعی تر:

با بهبود وضعیت شنوایی در هر دو گوش، دیگر مجبور به محدود کردن پاسخ دهی از سمت گوش بهتر نخواهید بود، در نتیجه رفتار و عکس العملی طبیعی تر نشان خواهید داد.

محرومیت شنیداری:

اگر در هر دو گوش خود دارای مشکل شنوایی هستید، اما تصمیم گرفته اید تنها از یک سمعک استفاده کنید، باید آگاه باشید که این امر ممکن است به تنبلی گوشی که از سمعک محروم است بیانجامد. این شرایط را اصطلاحا محرومیت شنیداری می نامند. تنها راه جلوگیری از این اتفاق، استفاده از دو سمعک، برای فعال نگه داشتن هر دو گوش است.

افزایش کیفیت صدا:

گوش دادن به موسیقی از سیستم استریو را به یاد آورید. اگر فقط یکی از بلندگوها کار کند، صدای آن غیرطبیعی و بی روح خواهد بود، اما اگر صدا از هردو بلندگو شنیده شود، اصوات متعادل تر و طبیعی تر خواهند بود. همین مثال درمورد شنوایی شما نیز صدق می کند.

افزایش اعتماد به نفس در هنگام گفتگو:

تحقیقات نشان می دهد افرادی که از دو سمعک استفاده می کنند رضایت بیشتری از عملکرد سمعک های خود دارند. هرقدر بتوانید اطلاعات شنیداری بیشتری را دریافت کنید، مکالمات شما آسان تر خواهد بود.

آیا می دانید که افراد در تمام دوران زندگی خود، الگوهای صوتی را جمع آوری و در حافظه شنیداری خود ذخیره می کنند؟ صداها می توانند پاسخ های خودکار و لحظه ای ایجاد کنند؛ بیاد آورید که آهنگ مورد علاقه شما چه خاطراتی را برایتان زنده می کند!

تکنولوژی نوین از شنوایی طبیعی حمایت می کند

امروزه طبیعی ترین کیفیت صدا، در سمعک های برخوردار از تکنولوژی بی سیم (Wireless) وجود دارد. به کمک تکنیکی که پردازش دو گوشی خوانده می شود، استفاده از دو سمعک، بهره مندی بیشتری را فراهم می آورد. در واقع سمعک های بی سیم به مانند دو گوش طبیعی، در تعامل با یکدیگر عمل کرده تا تصویر صوتی واضح، با کیفیت و هماهنگی را برای پردازش های مغزی شما فراهم نمایند.

بهترین حالت شنیدن را تجربه کنید

مبنای عملکرد سمعک های بی سیم این است که یک تصویر صوتی هماهنگ، بهتر از دو تصویر صوتی تداخل گر است. سمعک های معمولی دارای عملکرد مجزا از یکدیگرند اما عملکرد سمعک های بی سیم، دائما با یکدیگر هماهنگ می شود. این نوع پردازش صوتی به مانند تعامل طبیعی میان دو گوش در مغز افراد طبیعی است. یا یک تصویر صوتی هماهنگ، اطلاعات بیسار بیشتری در مورد محیط شنیداری پیرامون شما فراهم می گردد که به آن اصطلاحا «آگاهی فضایی» گفته می شود. جزئیات اضافه ای که در این حالت، از محیط برای شما فراهم می شود، شنوایی سه بعدی واقعی (در تمامی جهات افقی و عمودی) را ایجاد می نماید.

دیگران چه تجربه ای از آگاهی فضایی دارند؟

« مغز من به سختی می توانست گفتار را از نویز محیط تفکیک کند. اکنون من به آسانی می توانم منبع تولید اصوات را شناسایی کنم. در رستوران، می توانم مکالماتی را که در میز مجاور انجام می شود را شنیده و آن ها را از گفتگوهای اطراف میز خود تفکیک کنم.»

خلاصه ای از مزایای تکنولوژی بی سیم

قابل شنیده شدن محدوده وسیع تری از اصوات

تجربه شنوایی طبیعی و سه بعدی

شناسایی درست گوینده در محیط های شلوغ

در انتهای روز خستگی کمتری احساس کرده و انرژی بیشتری برای فعالیت های دیگر خواهید داشت.

 

دلایل متعددی وجود دارد که نشان می دهد بهتر است از دو سمعک بی سیم استفاده کنید!

 

به جای آنکه خود را محدود به یک سمعک کنید؛ لذت استفاده از دو سمعک را تجربه نمائید. متخصص شنوایی شناس می تواند مزایای استفاده از دو سمعک را به شما نشان دهد.

 

دریافت مشاوره رایگان شنوایی سنجی