شارژر سمعک شارژی چگونه کار می کند؟

شارژر سمعک های شارژی معمولاً به راحتی باز می شوند و طرح آنها به صورت جعبه سختی است که می توانید آنها را روی میز قرار داده یا در جیب خود بگذارید. در داخل محفظه شارژر سمعک شارژی، محلی برای قرارگیری سمعک و رسیور سمعک و شارژ آن تعبیه شده است. از نشانگرهای رنگی اغلب برای نشان دادن سمعک گوش چپ و راست استفاده می شود ، بنابراین می دانید کدام سمعک را در کدام محل شارژ قرار دهید ، به عنوان مثال نشانگر قرمز برای گوش راست و نشانگر آبی برای گوش چپ می باشد. چراغ های LED در نقاط مختلف قاب شارژر، وضعیت برق شارژر و سمعک های شما را نشان می دهند. با یک نگاه به آنها به سادگی مطلع می شوید که آیا سمعک ها کاملاً شارژ شده اند یا کمی شارژ بیشتر نیاز دارید.
به همراه شارژر سمعک یک کابل شارژ وجود دارد که یک سر آن به قسمت پشت شارژ وصل می شود و سر دیگر آن به پریز برق متصل می شود. فقط از کابل ارائه شده به همراه شارژر سمعک خود استفاده کنید و با کابلهای دیگری که در خانه دارید شارژر سمعک را به برق نزنید زیرا ممکن است با آن مطابقت نداشته باشد.

عمر باتری و مدت زمان کارکرد سمعک شارژی چقدر است؟

هنگام استفاده از سمعک شارژی ، عمر باتری یکی از اولین نگرانی هایی است که به ذهن شما خطور می کند. سمعک شارژی شما با یک بار شارژ چه مدت دوام می آورد؟ باتری های قابل شارژ در سمعک شارژی از نظر زمان کارکرد بسیار بهتر از حد انتظار هستند و این به لطف بهینه سازی دقیق مصرف برق توسط شرکت های سازنده سمعک است. وقتی سمعک ها با هدفون های بی سیم، که معمولاً فقط 4-8 ساعت دوام می آورند مقایسه می شوند، بسیار جلوتر هستند و زمان کارکرد آنها در حدود 19-30 ساعت است.

 


مقاله مرتبط : مشاوره خرید سمعک


نشانگر پر شدن باتری

مدت زمان شارژ کامل سمعک، بین برندهای مختلف سمعک کمی متفاوت است ولی اغلب شارژ کامل باتری سمعک، سه الی چهار ساعت طول می کشد، حتی اگر چراغ های باتری نشان دهنده شارژ کامل سمعک ها باشد. در هنگام خواب می توانید سمعک شارژی خود را در شارژر خود گذاشته و آن را شارژ کنید. با این حال، به یاد داشته باشید که راهنمای مخصوص سمعک و شارژر خود را برای دستورالعمل های کامل و خاص مطالعه و بررسی کنید. در اکثر برندهای سمعک، این قوانین کلی برای شارژ سمعک وجود دارد:
*چشمک زدن چراغ قرمز یعنی سمعک کمتر از 10٪ شارژ باقیمانده دارد
*یک چراغ سبز یعنی سمعک حدود 30٪ شارژ شده است
* دو چراغ سبز یعنی سمعک حدود 60٪ شارژ شده است
* سه چراغ سبز یعنی سمعک100 ٪ شارژ شده است

 


مقاله مرتبط : قیمت سمعک


نحوه نگهداری و تمیز کردن شارژر سمعک شارژی

*با یک پارچه خشک و تمیز روی سطح خارجی شارژر سمعک خود را پاک کنید.
* از اسپری یا پاک کننده های مایع استفاده نکنید.
* گوش پاک کن برای تمیز کردن محل های کوچک داخل شارژر مفید است.
* این کار را مرتباً انجام دهید تا شارژر سمعک در وضعیت خوبی باشد.
* علائم چربی و گرد و غبار به راحتی در محل درزها جمع می شوند.
* به یاد داشته باشید که شارژر خود را به دور از گرمای زیاد نگه دارید – این می تواند شامل نور مستقیم خورشید در یک روز بسیار گرم باشد.

 

مقالات مرتبط 

راهنمای خرید سمعک اتیکن 

سمعک در کم شنوایی یک طرفه

خرید سمعک زیمنس 

مزایای استفاده از دو سمعک

دریافت مشاوره رایگان شنوایی سنجی