سمعک شارژی چیست؟

در چند ساله اخیر که شرکت فوناک، اولین سمعک شارژی با باتری لیتیوم-یون معرفی کرده است ، همه برند های بزرگ دیگر سمعک از این مدل شارژی پیروی می کنند. در این راستا ارتقای مداوم تکنولوژی باعث افزایش عمر باتری و امکان شکل گیری سمعک های کوچکتر و انعطاف پذیرتر شده است. در واقع سمعک های شارژِی به قدری جذاب شده اند که پیشروان صنعت پیش بینی می کنند ممکن است به زودی سمعک شارژی به عنوان راه حل ترجیحی جایگزین برای سمعک با باتری یکبار مصرف باشند. سمعک های دیجیتال شارژی امروزی از لحاظ فنی بسیار پیشرفته تر از گذشته هستند. سمعک های شارژی، با شارژ ساده و قابل اعتماد به شما این امکان را می دهند بدون نگرانی از کمبود شارژ سمعک ، زندگی فعال خود را ادامه دهید. با اینکه بسیاری از سمعک ها با باتری های یکبار مصرف عرضه می شوند، سمعک های بدون باتری- که با عنوان سمعک شارژی شناخته می شوند- محبوبیت بیشتری پیدا کرده اند. سمعک های قابل شارژ به شما امکان می دهد از کیفیت صدای بهتری بهره مند شوید بدون اینکه نیاز به خرید منظم و تعویض باتری داشته باشید. فقط لازم است در شب یا هنگامی که از سمعک استفاده نمی کنید، سمعک شارژی را در پایه شارژر خود قرار دهید. این بدان معناست که شما نگران اتمام عمر باتری و دیگر دردسرهای ناخوشایند تعویض باتری نخواهید بود.


مقاله مرتبط : مشاوره خرید سمعک


تکنولوژی سمعک شارژی چگونه است؟

در سال 2016 ، Phonak اولین سمعک شارژی با باتری های لیتیوم- یون بازی را معرفی کرد. آنها از همان فناوری موجود در تلفن همراه و صدها محصول مصرفی قابل شارژ دیگر استفاده می کنند. در جهانی که تقریباً هر فناوری با شارژر همراه است، کاملاً طبیعی است که سمعک ها نیز قابل شارژ باشند. دقیقاً مانند اینکه تلفن همراه خود را یک شبه شارژ می کنید ، سمعک های دیجیتال شارژی نیز همین روال را دارند، بنابراین هرگز مجبور نخواهید شد لحظه خاصی را به دلیل تعویض باتری از دست بدهید. با اینکه مدتی است سمعک های شارژی در دسترس هستند ، اما به دلیل خروجی کم برق محبوبیت چندانی نداشتند. به لطف پیشرفت های اخیر در فناوری سمعک ، بهترین سمعک های شارژی امروزی بیشتر از یک روز کامل دوام می آورند. در گذشته، باتری های سمعک با هیدرید فلز نیکل (NiMH ) تولید می شدند. اکنون ، بهترین سمعک های شارژی از فناوری باتری لیتیوم-یون یا سیلور-زینک استفاده می کنند که عملکرد سمعک های دیجیتالی شارژی را کاملاً تغییر داده است. در سمعک شارژی با باتری لیتیوم-یون بر خلاف سمعک با باتری یکبار مصرف، درب باتری باز نمی شود و باتری درون سمعک پک شده است. از این نظر این نوع باتری ها به نفع کاربرانی است که گاهی اوقات در کنترل سمعک و تعویض باتری مشکل دارند. همچنین سمعک هایی با باتری پک شده درون آن، محافظت بهتری در برابر رطوبت دارند. ولی پک شدن باتری در کیس سمعک، به این معنی است که وقتی شارژر سمعک همراه شما نیست یا به پریز برق دسترسی ندارید، نمی توانید از باتری های یک بار مصرف سمعک استفاده کنید. برای کاربرانی که باتری های یکبار مصرف را به عنوان پشتیبان می خواهند، باتری Zpower یا سیلور زینک راه حلی است که برای بسیاری از مدل های سمعک در دسترس است.
استفاده از باتری های شارژی با مواد لیتیوم-یون ساده است و نیاز اکثر مصرف کنندگان را برای شارژ کردن و استفاده طی 24 ساعت کامل را برآورده می کنند. باتری های شارژی با مواد سیلور-زینک نیز همین کار را انجام می دهند، اما برای کسانی که می ترسند شارژشان تمام شود یا هنگام عیب یابی یک مشکل احتمالی، این امکان را برای کاربر فراهم می کنند که از باتری یکبار مصرف نیز استفاده کنند. باتری های قابل شارژ ZPower سیلور-زینک، چگالی انرژی بالاتری نسبت به باتری های لیتیوم-یون دارند، به این معنی که می توانند در اندازه های کوچکتر عرضه شوند. در واقع می توان از باتری های قابل شارژ ZPower به جای باتری های یکبار مصرف استاندارد استفاده کرد. شرکت سازنده این نوع باتری ها، آنها را طوری توسعه داده است که برای بسیاری از مدلهای سمعک محبوب در دسترس است و شما را قادر می سازد که بتوانید از هر دو باتریهای یکبار مصرف استاندارد یا باتریهای قابل شارژ ZPower استفاده کنید.

سمعک شارژی

سمعک شارژی چه مزایایی دارد؟

* فراتر از باتری، پیشرفت های فنی موجود در سمعک های شارژی از جمله بهبود پردازش سیگنال و تنظیمات خودکار، به شما کمک می کند در موقعیت های شنیداری پیچیده مانند ماشین ، جلسات اجتماعی ، صحبت با تلفن یا تماشای تلویزیون، بهتر و راحت تر بشنوید.
* شارژ آنها سریع و آسان است. شما به سادگی سمعک شارژی را روی شارژر قرار می دهید و آنها به طور خودکار شارژ می شوند
* بهترین سمعک شارژی با یک بار شارژ کامل ، می توانند تا 25 ساعت ، از جمله چندین ساعت استفاده از استریمینگ صوتی ، دوام بیاورند.
*با سمعک های شارژی ، مجبور نیستید روی تعویض باتری سمعک وقت بگذارید.
*سمعک های شارژی برای استفاده در محیط بیرون، بهتر از سمعک با باتری های یکبار مصرف هستند.

سمعک شارژی چه معایبی دارد؟

*در حال حاضرگزینه قابل شارژ بودن، برای سمعک های سفارشی داخل گوشی در دسترس نیست.
* اگر سمعک شما نیمه کامل شارژ شده باشد، احتمال دارد باتری های سمعک یک روز کامل دوام نیاورند.
* سمعک های شارژی ممکن است قیمت بالاتری نسبت به سمعک های با باتری معمولی داشته باشند.
* در حال حاضر، محدودیت هایی در میزان قدرت (و به تبع آن میزان تقویت سمعک) در سمعک های شارژی وجود دارد. بنابراین سمعک های شارژی از نظر اندازه، مدل سمعک و همچنین میزان قدرت کلی سمعک محدودیت بیشتری نسبت به سمعک های مرسوم دارند. لذا معمولاً برای انواع کم شنوایی ملایم تا متوسط مناسب هستند.

سمعک شارژی


مقاله مرتبط : هر آنچه باید درباره باتری سمعک بدانید.


سمعک شارژی برای چه افرادی مناسب است؟

آیا تا به حال برایتان پیش آمده که فراموش کنید شب تلفن همراه خود را شارژ کنید و تلفن شما در اواسط روز بعد خاموش شود؟ آیا زمان زیادی را بدون دسترسی به برق می گذرانید؟ آیا شما یک کاربر فعال برق هستید که 16 ساعت در روز صدا را از طریق ورودی صوتی به سمعک های خود منتقل می کند؟ اگر به هر یک از این سوال ها پاسخ مثبت داده باشید، این احتمال وجود دارد که سمعک شارژی برای شما مناسب نباشد. سمعک با باتری های یکبار مصرف ممکن است برای شما بهتر کار کند. اما اگر شما عادت به شارژ دائمی تلفن همراه خود دارید و ترجیح می دهید مجبور نباشید باتری سمعک خود را عوض کنید ، انتخاب های زیادی برای برندهای مختلف سمعک شارژی دارید. در حقیقت، مدت هاست که کاربران سمعک به صراحت گفته اند که به طور کلی سمعک شارژی را به سمعک با باتری یکبار مصرف خود ترجیح می دهند. در یک نظر سنجی در مورد قابلیت شارژ سمعک که در سال 2016 از کاربران سمعک در ایالات متحده صورت گرفت، از بین 510 نفری که به نظرسنجی پاسخ دادند، 89٪ گفتند که آنها از سمعک با باتری یکبار مصرف غیر قابل شارژ استفاده می کنند، اما 70 % گفتند که سمعک شارژی را ترجیح می دهند.
سمعک شارژی برای افرادی است که نمی خواهند به طور منظم باتری سمعک را عوض کنند و همچنین کسانی که می خواهند از ماندگاری قدرت سمعک خود در تمام طول روز اطمینان داشته باشند. این قابلیت شارژ مجدد سمعک، برای بسیاری از کاربران سمعک یک ویژگی جذاب است. گزینه قابل شارژ بودن سمعک، لذت بردن از تمام ویژگی هایی که سمعک های دیجیتالی شما ارائه می دهد را آسان می کند. شما بدون نیاز به باتری های کوچک و یکبار مصرف و بدون دردسر دائمی داشتن باتری های اضافی ، تمام روز خود را بدون نگرانی با سمعک سپری می کنید. استفاده از سمعک های دیجیتال شارژی، راحت و آسان است. فقط لازم است هنگام خواب آنها را در شارژر بگذارید و روز دیگر برای استفاده شما آماده خواهند شد. اگر فراموش کنید که سمعک خود را شارژ کنید، باتری داخلی قابل حمل دارای سه بار شارژ کامل است و به شما آزادی شارژ سمعک دیجیتال را در هر مکان می دهد. می توانید وضعیت باتری را در برنامه های نصب شده روی تلفن همراه خود، کنترل کرده و هنگام کم شدن باتری هشدار دریافت کنید. هنگام شارژ ، برنامه پیشرفت شارژ را پیگیری می کند تا به شما اطلاع دهد که سمعک شارژی شما برای استفاده آماده است. آخرین مدل های سمعک شارژی دیجیتال به شما این امکان را می دهد که سمعک خود را به برنامه ها ، لوازم جانبی و سایر دستگاه های هوشمند متصل کنید. با سمعک شارژی دیجیتال، ازکیفیت صدای بی نظیر، اتصال به تلفن همراه یا تبلت و قدرت طولانی مدت بدون نیاز به تعویض منظم باتری ها بهره مند می شوید.
به یاد داشته باشید که سمعک شارژی برای همه مناسب نیست. پنج نکته مهم وجود دارد که باید قبل از خرید سمعک شارژی برای خود یا یکی از عزیزان خود آنها را در نظر بگیرید:
1-قابلیت کنترل و کار با سمعک: سمعک، دستگاه کوچک و ظریفی است که کار با آن به مهارت دستی بالایی نیاز دارد. بعضی اوقات افراد مسن یا بچه های خیلی کوچک هنگام کار با سمعک، خاموش و روشن کردن آنها و به خصوص تعویض باتری های کوچک سمعک دچار مشکل می شوند. سمعک شارژی با باتری های داخلی یون- لیتیوم این چالش مهارت دستی را از بین می برد.
2- قیمت: به طور کلی سمعک های شارژی قیمت بیشتری نسبت به سمعک هایی با باتری یکبار مصرف دارند. اما تعویض مداوم باتری های یکبار مصرف با باتری های جدید، بسته به این که سمعک شما چقدر مصرف دارد، می تواند 50 دلار یا بیشتر در سال هزینه داشته باشد. بنابراین، در مقایسه قیمت سمعک ها ، هزینه اضافی خرید باتری در سمعک های با باتری یکبار مصرف را به خاطر بسپارید.
3-نگرانی های محیط زیستی: تمام باتری ها، چه شارژی و چه یکبار مصرف، پس از فرسودگی و اتمام دور ریخته می شوند و باید بازیافت شوند. باتری های قابل شارژ در سمعک شارژی اکنون چندین سال یا بیشتر دوام می آورند، بنابراین شما نگران بازیافت آنها نباشید. باتری های یکبار مصرف چند روز یا نهایتا یک هفته دوام می آورند و شما باید مرتب آنها را بازیافت کنید. بنابراین در سمعک شارژی نگرانی محیط زیستی کمتری وجود دارد.
4-یک بار شارژ در روز: تا همین اواخر باتری های سمعک شارژی نمی توانستند استاندارد یکبار شارژ در روز را که مصرف کنندگان در تلفن همراه خود به آن عادت کرده اند، برآورده کنند. باتری های شارژی قبلی مبتنی بر فناوری هیدرید فلز نیکل که از عمر کمتر و به تبع آن انرژی ثابت کمتری برخوردار می باشد، بودند. اما باتری های جدید لیتیوم-یون، تمام روز دوام می آورند و شارژ شبانه را آسان و راحت می کنند.
5- راحتی: اگر نمی خواهید بسته های اضافی باتری را هرجا که می روید با خود حمل کنید ، سمعک شارژی یک راه حل عالی است. اما از طرفی، لازم است به یاد داشته باشید که هر شب سمعک شارژی خود را شارژ کنید. فراموش کردن قرار دادن آنها در شارژر در شب می تواند به معنای تفاوت شنوایی در روز بعد باشد.
وقتی به جوانب مثبت و منفی نگاه می کنید ، واضح است که هر دو سمعک با باتری یکبار مصرف و سمعک شارژی مزیت هایی دارند. اینکه کدام را انتخاب می کنید به نیازهای خاص شما بستگی دارد.

سمعک شارژی

قیمت سمعک شارژی چقدر است؟

در اکثر موارد، قیمت سمعک شارژی و سمعک های مرسوم با باتری یکبار مصرف تقریباً یکسان است. سرمایه گذاری اولیه شما هنگام انتخاب سمعک شارژی، شامل هزینه شارژر و هزینه اولین باتری یا باتری های قابل شارژ می شود. عمر باتری قابل شارژ به نوع باتری قابل شارژ سمعک شما بستگی خواهد داشت. هزینه سالیانه و روتین تعویض باتری های قابل شارژ در حال حاضر تقریباً مشابه باتری های یکبار مصرف است. در برخی موارد ، شرکت های تولیدکننده سمعک هر زمان که باتری قابل شارژ به تعویض نیاز داشته باشد ، هزینه تعمیر منظم و دوره ای خارج از گارانتی را دریافت می کنند که برای هر نوع سمعک متفاوت است. بطور کلی، سمعک شارژی گزینه ای است که اکنون بسیاری از مصرف کنندگان آن را به سمعک های مرسوم با باتری های یکبار مصرف ترجیح می دهند.
مانند اکثر کالاهای پزشکی، خرید سمعک شارژی یک سرمایه گذاری است. قیمت سمعک شارژی متفاوت است و به مدل سمعک، رده تکنولوژی آن، فناوری های پیشرفته بکار رفته در آن، هزینه خدمات، نگهداری و گارانتی و همچنین پوشش بیمه شما بستگی دارد. با کاهش قیمت سمعک شارژی، ممکن است سطح عملکرد سمعک پایین تر باشد و سمعک شارژی از امکانات کمتر پیچیده تری برخوردار باشد. سمعک های شارژی ارزان تر، احتمالا دارای ویژگی های “هوشمند” نیستند، مانند اتصال بلوتوثی سمعک که به شما امکان می دهد صدا را مستقیما از طریق دستگاه های مختلف صوتی به سمعک خود منتقل کنید. شنوایی شناس متخصص در زمینه سمعک می تواند بهترین سمعک شارژی برای شما را تعیین کند و در مورد قیمت سمعک شارژی و خدمات حرفه ای همراه با تجویز سمعک، به شما اطلاعات بیشتری ارائه کند.


مقاله مرتبط : قیمت سمعک


آینده سمعک های شارژی چگونه است؟

فناوری سمعک به طور مداوم در حال تکامل و بروز رسانی است، هر ساله طراحی زیبا و کوچک تر، پیشرفت ها و امکانات جدیدی به سمعک ها اضافه می شود. این تحول با باتری های قابل شارژ در دستگاه های سمعک آغاز شده است و اکنون ، جدیدترین سمعک های هر برند، سمعک شارژی می باشد. قدرت بهترین سمعک های شارژی کنونی، فقط به اندازه باتری هایی هستند که آنها را شارژ می کنند. برای سمعک های پیچیده تر، مانند سمعک هایی که از فناوری بلوتوث برای استریمینگ صوتی و برقراری تماس استفاده می کنند، به باتری هایی با چگالی و ظرفیت انرژی بیشتر نیاز است. شرکت های سازنده سمعک به طور مداوم در تلاش هستند تا فناوری باتری را برای شارژ بیشتر و افزایش ظرفیت برای پشتیبانی بهتر از جریان بی سیم و مکالمات از طریق فناوری بلوتوث، ارتقا دهند. علاوه بر بسیاری از مزایای شخصی ، سمعک شارژی برای کسانی که حامی محیط زیست هستند و نمی خواهند باتری های قدیمی را دور بیندازند و باتری های جدید بخرند، یک گزینه مناسب و سازگار با محیط زیست است.

 

مقالات مرتبط 

راهنمای خرید سمعک اتیکن 

سمعک در کم شنوایی یک طرفه

خرید سمعک زیمنس 

مزایای استفاده از دو سمعک

دریافت مشاوره رایگان شنوایی سنجی