بهترین سمعک کدام است ؟

زمانی که پزشک به ما می گوید باید از این به بعد از سمعک برای شنوایی بهتر گوشمان استفاده کنیم ، شاید اولین سوال تو ذهن ما این باشد که سمعک را از چه برند و شرکتی خریداری کنیم .

در این نوشته می خواهیم در مورد انواع برندهای سمعک در دنیا با هم صحبت کنیم و توضیحاتی را متناسب با هر کدام ارائه کنیم .

در دنیای سمعک انواع برندهای مختلفی در جهان وجود دارد که به خوبی در حال رقابت کردن با یکدیگر هستند که برخی از آن ها را معرفی کرده و در موردشون صحبت خواهیم کرد .

بهترین برندهای سمعک عبارتند از : 

سمعک اتیکن (Oticon)

ریساند (Resound)،

برنافن (Bernafon)

فوناک (Phonak)

سیگنیا (Signia)(نام قبلی زیمنس)

ویدکس (Widex)

یونیترون (Unitron)

استارکی (Starkey)

بلتون (Beltone)

اینترتون (Interton) 

سونیک (Sonic) 

تکنولوزی سمعک های برتر 

سمعک های موجود در حال حاضر از نظر تکنولوژی استفاده شده روز به روز در حال تغییر و هر کدام از کمپانی ها تکنولوژی متفاوتی نسبت به همدیگه دارند و نتایج بهتری را برای مصرف کننده بوجود می آورند . 

کدام سمعک بهتر است ؟

نکته بسیار مهمی که وجود داره و همه افراد که دچار کم شنوایی شده اند می پرسند این است که کدام سمعک برای من و شرایط من مناسب است ؟

برای پاسخ به این سوال نمی شه جواب یکسانی را برای همه بیان کرد . قطعا شرایط افراد با مشکلات شنوایی مختلف متفاوت است .  برای این‌که بتوانیم به این سوال شما جواب صحیحی بدهیم، نیاز به اطلاعات زیادی درباره شکل و اندازه مجرای گوش، نوع و میزان کم شنوایی و نیازهای شنیداری

ما قصد داریم تا در این جا اطلاعات لازم درباره بهترین برند سمعک در ایران (بهترین مارک سمعک)، بهترین سمعک برای من کدام است و قیمت بهترین سمعک را در اختیار شما قرار دهیم، تا شما تصمیم مناسبی در مورد خرید سمعک آینده‌تان بگیرید.

 

بهترین مارک سمعک (بهترین برند سمعک) کدام است؟

بایستی این رو بپذیریم که تمامی شرکت ها و برندهای تولیدی سمعک به نوبه خود ، خوب کار می کنند و با استفاده از تکنولوژی های مختلف سمعک های مرغوبی را روانه بازار می کنند اما می خواهیم برخی از شرکت های بزرگ تولید کننده سمعک را با هم بررسی کنیم .

6 تولید کننده برتر سمعک در دنیا

اتیکن (Oticon)، ریساند (Resound)، فوناک (Phonak)، ویدکس (Widex)، سیگنیا (Signia) (نام قبلی زیمنس) و استارکی (Starkey).

چرا این 6 کمپانی تولید کننده سمعک در دنیا برترین شدند ؟

  1. سرمایه‌‌گذاری های زیادی که این تولید کننده ها در زمینه تحقیقاتی برای تولید محصولات با کیفیت تر کردند .
  2. اراوه دوره های آموزشی برای مجموعه هایی که محصولات این کمپانی ها را به افراد تجویز می کنند تا بتوانند راهنمایی بهتری به مصرف کنندگان کنند .
  3. فعالیت‌های بازاریابی آن‌ها برای ترویج فرهنگ استفاده از سمعک و همچنین در نظر گرفتن فلسفه و ماموریتی که هر کدام از این کمپانی در تولید بهترین سمعک دارند.
  4. تاریخچه این کمپانی‌ها

 

بررسی بهترین تولید کننده های سمعک در دنیا

1- سمعک اتیکن (Oticon)

بزرگترین تولیدکننده سمعک در دنیا اتیکن است که در سال 1904 میلادی توسط شخصی به نام هانس دمنت (Hans Demant) برای کمک به همسرش که مبتلا به کم شنوایی بود، تاسیس شد.

سال‌ها بعد مدیریت سمعک اتیکن به پسرش ویلیام دمنت واگذار شد که در حال حاضر به عنوان ا.ولین تولید کننده سمعک های دیجیتال نیز معروف است .

سمعک اتیکن

 

در حال حاضر تولید کننده سمعک اتیکن به این فکر است تا سمعکی را متناسب برای هر فرد تولید کند تا آن شخص کیفیت بهتری از صدا را تجربه کند . 

جدیدترین سمعک اتیکن  Opn S است، این سمعک نسل جدید سمعک Opn می‌باشد، Opn اولین سمعکی است، که دارای تکنولوژی اتصال به اینترنت است.

2-سمعک ریساند (Resound)

کمپانی سمعک ریساند در سال 1943 در دانمارک تاسیس شده است و همواره به عنوان یک شرکت پیشرو در صنعت سمعک بوده است .

کمپانی سمعک ریساند اولین تولید کننده سمعک بود که سیستم پردازشی تراکم دامنه پویایی وسیع (WDRC) را ارائه داد و همینطور در سمعک های تجویز باز از اولین ها بوده است . 

جدیدترین سمعک ریساند LiNX Quattro است، این سمعک نیز اولین سمعکی است که بدون نیاز به رابط (استریمر) به گوشی‌های موبایل دارای سیستم عامل اندروید متصل می‌شود.

سمعک ریساند

3-سمعک فوناک (Phonak)

کمپانی سمعک فوناک به شعار “Life is On” معروف است، بدین معنی که فوناک قصد دارد به افراد کم شنوا کمک کند تا آن‌ها به راحتی و با اعتماد به نفس ارتباط برقرار کنند و بدون محدودیت زندگی کنند.

سمعک فوناک در سال 1947 در شهر زوریخ سوئیس تاسیس شده است و  در تولید تجهیزات شنوایی برای کودکان کم شنوا پیشرو است و در این راستا سمعک های پشت گوشی بسیار قوی را ارائه کرده است .

اکنون، مالکیت این برند متعلق به کمپانی سونووا (Sonova Holding AG) می‌باشد.

 

سمعک فوناک

 

جدیدترین سمعک فوناک Audeo Marvel است. این سمعک دارای باتری سمعک قابل‌شارژ لیتیوم-یون (lithium-ion) می‌باشد. سمعک‌های کراس نیز از تولیدات جدید این کمپانی هستند.

علاوه بر فوناک، سمعک یونیترون (Unitron) و سمعک هانساتون (Hansaton) و دستگاه کاشت حلزون Advanced Bionics متعلق به کمپانی سونووا می‌باشد.


شاید جالب باشد بدانید : قیمت سمعک به چه عواملی وابسته است ؟


4- سمعک سیگنیا (نام قبلی زیمنس) (Signia)

پایه و اساس سمعک سیگنیا از کمپانی زیمنس آغاز می‌شود، ورنر ون زیمنس (Werner von Siemens) بعد از این‌که تلفنی برای افراد کم شنوا برای درک بهتر مکالمات تلفنی تولید کرد، کمپانی زیمنس را در سال 1878 تاسیس کرد.

در سال 1959، زیمنس اولین سمعک پشت گوشی به نام Siemens Auriculette را تولید و عرضه کرد.

زیمنس اولین تولید کننده سمعک دیجیتال دارای دو میکروفون بود که باعث معروفیت آن شد و همچنین تولید سمعک های وایرلس نیز از دیگر عوامل مضاعف در محبوبیت بیشتر این برند شد . 

در ژانویه سال 2015، سمعک زیمنس به گروه سیوانتوس (Sivantos) فروخته شده و آن ها نیز برند سیگنیا را جایگزین برند زیمنس در صنعت شنوایی کرد.

 

signai-simens

 

5- سمعک استارکی (Starkey)

کمپانی استارکی در سال 1971 توسط آستین (Austin) در مینه‌سوتا آمریکا تاسیس شد. سمعک استارکی اولین تولیدکننده سمعک داخل گوشی و سمعک نامرئی دیجیتال در دنیا است.

برند استارکی اعتقاد بسیاری به انجام امور خیرخواهانه دارد به همین دلیل وقتی سمعکی از کمپانی استارکی خریداری میشه  وجهی از آن خرید به موسسه خیریه شنوایی استارکی (Starkey Hearing Foundation) کمک می‌شود و این باعث شده تا موسسه خریه شنوایی استارکی بیش از یک میلیون سمعک را به افراد کم شنوا با بضاعت مالی کم اهدا کرده است . 

سمعک استارکی

 

6- سمعک ویدکس (Widex)

ششمین تولید‌کننده بزرگ سمعک در دنیا که سال 1956 در دانمارک تاسیس شده است و مالکیت این کمپانی متعلق به خانواده‌های توفهلم و وسترمن می‌باشد.

سمعک‌های ویدکس به علت کیفیت صدای‌شان در صنعت سمعک شناخته شده‌اند. این کمپانی نوآور همچنین اولین تولیدکننده سمعک دیجیتال داخل گوشی می‌باشد. جدیدترین سمعک ویدکس Moment نام دارد. در این سمعک از تکنولوژی یادگیری ماشین (Machine Learning) استفاده شده است.

سمعک ویدکس


مقاله مرتبط : چرا انتخاب بهترین برند سمعک مشکل است؟


دریافت مشاوره رایگان شنوایی سنجی